środa, 21 kwietnia 2010

Pianka kawowa (SB faza I)

Pierwszofazowy deser z lekkim grzeszkiem - serek homo niby dozwolony, ale niskotłuszczowy i w małych ilościach. Mimo to będę się upierać, że serek homo naturalny jest zdrowszy od jogurtu, o! No a kawa... po pierwsze, też można, a po drugie, można dać bezkofeinową ;)

Jak każdy deser dietetyczny nie dorównuje "prawdziwym" słodkościom, ale na dietę, na podwieczorek, jest w sam raz.
Pianki kawowe

Składniki (11 porcji):
serek homogenizowany naturalny (u mnie no-name z Tesco, 135 g, 3% tłuszczu)
2 łyżki żelatyny
kawa rozpuszczalna (u mnie 2 saszetki "jednorazówek")
aromat rumowy (bądź inny)
słodzik wedle uznania

Przygotowanie:
1. kawę rozpuścić w małej (ok. 20 ml) ilości wody, dodać słodzik (ja wolę mniej słodkie)
2. wymieszać kawę i serek
3. żelatynę rozpuścić w ok. 200 ml gorącej wody, dodać do serka, wymieszać
4. masę przelać do wybranych naczyń - u mnie 10 małych foremek na babeczki + kieliszek do wódki ;)
5. wstawić do lodówki na godzinę - dwie godziny
6. ja jadłam posypane malutką ilością kakao i kardamonu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz