piątek, 24 czerwca 2011

Młode ziemniaki z...

Gdzieś widziałam przepis na sałatkę z młodych ziemniaków i rzodkiewki (niestety nie wiem gdzie i nie pamiętam, co było w tym przepisie poza wymienionymi dwoma składnikami). To poniżej, to moja wersja - ta jest akurat na zimno, ale następnego dnia jadłam podobne danie na ciepło.



Młode ziemniaki z rzodkiewką

młode ziemniaki (5 sztuk, ok. 200 g)
ogórek małosolny
2 rzodkiewki
szczypiorek
sos = łyżeczka oliwy + łyżka wody + łyżka ziół prowansalskich

Ziemniaki ugotowałam na parze (umyte, nieobrane, parowałam 20 minut), odstawiłam, aby przestygły. Pokroiłam w nierówne kawałki, polałam sosem, do tego dodałam posiekaną rzodkiewkę i ogórek ze szczypiorkiem. Całość siedziała w lodówce kilka godzin, po wycieczce rowerowej jak znalazł. Nie soliłam ani sałatki, ani ziemniaków w czasie parowania, wystarcza mi dodatek ziół i ogórka.

Druga wersja (bez zdjęcia

młode ziemniaki (5 sztuk, ok. 200 g)
ogórek małosolny
2 rzodkiewki
pomidor
szczypiorek

Przygotowanie jak wyżej, tyle że tym razem ziemniaki były ciepłe, do tego dodałam posiekane warzywa, bez oliwy, jadłam od razu po zrobieniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz