poniedziałek, 27 czerwca 2011

Sałatka makaronowa z mozzarellą.

Kolejna prosta, dobra i szybka sałatka na ciepłe dni. ZNACZNIE fajniej się ją je, gdy makaron jest taki drobniutki (np Stelline - gwiazdki), ale ja nigdy nie widziałam tego typu w wersji pełnoziarnistej. Przygotowanie, jak zwykle, proste i szybkie...



Składniki:
50 g makaronu (pełnoziarniste penne u mnie, polecam jednak znacznie drobniejszy makaron)
1/2 kuli mozzarelli (u mnie light, 65 g)
pomidor
oliwki (nie ma co się ograniczać, u mnie 5 sztuk, bo tyle zostało)
oliwa z oliwek (łyżeczka) z wodą (łyżka)
zioła (najlepiej bazylia, której nie miałam)

Przygotowanie:
Makaron ugotować al dente. W czasie gotowania pokroić ser, pomidor i oliwki w drobne kawałki, dodać sos (oliwa + woda + zioła, najlepiej świeże), wymieszać. Jak makaron przestygnie, dodać do reszty składników, wymieszać, odstawić na chwilę (kilkanaście min) w chłodne miejsce. Mnie smakuje również jedzona po kilku godzinach.

1 komentarz: