sobota, 20 lutego 2010

Miruna w sosie musztardowym

Jak to pisałam wielokrotnie, dieta proteinowa (Dukan) jest zdecydowanie nie dla mnie - mogłabym zrezygnować z mięsa, ryb, nawet nabiału pewnie, ale brak warzyw mi koszmarnie doskwiera. Niemniej jest to dieta popularna i kilka osób w mojej rodzinie ją stosuje. Dostałam od nich do przejrzenia książkę z przepisami - "350 nowych przepisów" - i stąd pochodzi mój dzisiejszy obiad. Rzecz jasna, zmodyfikowany :)

Miruna w sosie musztardowym

Składniki (porcja dla jednej osoby)
filety z miruny (200 g, 134 kcal)
jogurt naturalny bez tłuszczu i cukru (150 g, 60 kcal)
2 łyżki musztardy (20 g, 20 kcal)
2 łyżki rzeżuchy (3 g, 1 kcal)
przyprawy (u mnie tylko pieprz)

Wartość kaloryczna: ok. 215 kcal

Przygotowanie:
1. mirunę posypać przyprawami, można zostawić na jakiś czas, żeby nabrała smaku i ugotować na parze (około 8-10 minut, w zależności od wielkości kawałków)
2. w garnuszku wymieszać jogurt, musztardę, posiekaną rzeżuchę i doprawić
3. podgrzać na małym ogniu
4. rybę ułożyć na talerzu i polać sosem (podawać na ciepło)

Wyszło dobre!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz