niedziela, 21 lutego 2010

Pulpety drobiowo-warzywne na parze

To jest coś, co na pewno będę jeszcze robić. Moje umiejętności kulinarne mnie zadziwiają ;) Miało być coś, co zjem ja i moja kuzynka, która jest na Dukanie - mogłam się oczywiście do niej dostosować i zrobić jedną wersję, ale został nam tylko jeden ogórek, więc w końcu powstały dwie wersje - Z. twierdzi, że Wersja A nadaje się na I fazę, a Wersja B - na II fazę diety proteinowej. Obie zaś są ogólnie dietetyczne (a ich wartość kaloryczną można trochę obniżyć przez niedodawanie żółtka).

Pulpety drobiowo-warzywne na parze

Składniki (na 5 porcji po 3 pulpety):
520 g mięsa drobiowego mielonego (520 kcal)
1 jajko (60 g, 84 kcal)
1/2 cebuli (50 g, 14 kcal)
1 ogórek konserwowy (50 g, 12 kcal)
1 pieczarka (50 g, 9 kcal)
15 g papryki czerwonej (4 kcal)
15 g papryki zielonej (3 kcal)
15 g papryki żółtej (3 kcal)
przyprawy (pieprz, itd)

Przygotowanie:
1. wymieszać mięso, jajko i cebulę (posiekaną w drobną kostkę) ze sobą, przyprawić
2. mieszankę podzielić na dwie części

Wersja A - Pulpety z ogórkiem

3A. dodać pokrojony w drobną kostkę ogórek
(danie nadaje się na I fazę Dukana)

Wyszło nam 6 pulpetów; 1 porcja (3 pulpety) to około 165 kcal

Wersja B - Pulpety z pieczarkami i papryką

3B. dodać pokrojone w drobną kostkę pieczarki i papryki
(danie nadaje się na II fazę Dukana)

Wyszło nam z tego 9 pulpetów; 1 porcja (3 pulpety) to około 110 kcal

4. pulpety gotować na parze przez 25 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz