czwartek, 20 maja 2010

Babeczki jabłkowo-kawowe

Wpadł mi w oczy przepis na ciasto marchewkowo-kawowe. Jako że marchewka jest na SB (na którym nadal udaję, że jestem) postanowiłam wykorzystać mąkę pełnoziarnistą zamiast zwykłej, dodać otręby i przede wszystkim zastąpić marchew jabłkami, a że miałam tylko jedno jajko, to zmniejszyłam (mniej więcej) ilość składników i zamiast ciasta zrobiłam babeczki.

Babeczki jabłkowo-kawowe

Składniki (6 babeczek po ok. 60 kcal każda):
1 jajko
10 g słodzika do pieczenia (odp. 30 g cukru)
30 g mąki pszennej pełnoziarnistej (2 czubate łyżki)
20 g otrąb pszennych
1 średnie jabłko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kawy rozpuszczalnej rozpuszczona w łyżce wrzątku
ew. płatki migdałowe bądź coś do posypania

Przygotowanie:
Jajko wymieszać z cukrem/słodzikiem, dodać mąkę, proszek, starte na tarce jabłko, wlać rozpuszczoną kawę, wymieszać. Część babeczek posypałam płatkami migdałowymi. Piekłam 30 min w 180 stopniach. Babeczki wyszły dość "ciężkie", wilgotne, mało słodkie (takie lubię).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz