czwartek, 20 maja 2010

Muffinki z otrębami

Całkiem zgodny z dietą SB przepis na muffinki :) Znaleziony tutaj.

Muffinki z otrębami


Niżej podaję składniki na ok. 24 muffinek - ja robiłam z 1/4 składników suchych i mokrych (tak, miałam pół jajka ;) i wyszło mi 6, tak jak powinno. Sos zrobiłam z całego kubeczka, bo coś mi się wydawały suche te mufiinki. To były moje pierwsze muffinki w życiu - i jak na pierwszy raz, to wyszły dobre, co potwierdzili nawet niedietetyczni znajomi :)

Składniki suche:
2 szklanki otrębów pszennych
1 szklanka otrębów owsianych
1 szklanka mąki pszennej razowej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli

Składniki mokre:
2 duże jajka
2/3 szklanki mleka
2/3 szklanki jogurtu (u mnie Jogobella Light o smaku pieczonego jabłka...)
1/3 szklanki oliwy z oliwek
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (dałam aromat - nie wiem, czy to to samo)

Składniki na sos czekoladowy (zrobiłam z tej ilości składników na moje 6 muffinek):
mały kubeczek jogurtu naturalnego bez cukru
płaska łyżeczka kakao gorzkie
pół łyżeczki słodziku do wypieków

Do posypania:
ziarna słonecznika, mak, wiórki kokosowe, ...

Przygotowanie:
W misce wymieszałam składniki suche, a w drugiej mokre. Następnie połączyłam obie masy.

Składniki na sos wymieszałam.

Napełniłam masą papilotki (nie mam formy do muffinek), na wierzch dałam po łyżce sosu czekoladowego i posypałam wybranymi składnikami. Następnie do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 25 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz