czwartek, 20 maja 2010

Razowe precelki

Coś absolutnie pysznego - znalezione tutaj. Prawie dobre na SB ;)

Razowe precelki

Składniki:
1 szklanka mąki białej pszennej
1/2 szklanki mąki razowej pszennej
125 ml mleka
25 ml oleju
10 g drożdży żywych = ok. 3.5 instant (pół opakowania)
2 łyżki cukru (dałam 1 łyżkę słodzika)
1/2 łyżeczki soli
Do smarowania: 100 ml wody, 2 łyżeczki sody
Do posypania: kminek, mak, sezam

Przygotowanie:
Mąkę wymieszać z drożdżami, dodać pozostałe składniki. Zagnieść ciasto, aż przestanie się kleić do dłoni (ja się poddałam - trochę się kleiło... ale precle i tak wyszły). W razie potrzeby podsypać trochę mąki.

Odstawić do wyrośnięcia na 30 minut.

Piekarnik rozgrzać do 200 st.

Od ciasta odkrajać małe kawałki, wałkować je i formować precelki (ja część zrobiłam w postaci precelków, a część - z księżycowych foremek).

Gotowe precle smarować sodą rozpuszczoną w wodzie i posypywać wybraną posypką - sezamem, makiem, kminkiem, ...

Precle piec w piekarniku nagrzanym do 200 st. 15-20 min. aż będą lekko brązowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz