czwartek, 20 maja 2010

Lody jogurtowe

Po wczorajszej piance kakaowej zostały mi 2 żółtka i szukałam przepisu, który mi pozwoli je wykorzystać. Efekt był średni - dużo roboty, długi czas oczekiwania, a chyba nie było warto. Przepis z Wizażu - ja zrobiłam z 1/3 podanych tam składników.

Lody jogurtowe

Składniki (4 porcje):
2 żółtka
1 szklanka jogurtu
10 g słodzika (odp. 30 g cukru)
2 łyżki kakao (bądź inne dodatki)

Przygotowanie:
1. żółtka ubić na parze ze słodzikiem na krem (to najtrudniejsza część - opis metody np. tutaj)
2. ostudzić, wymieszać z jogurtem
3. ja podzieliłam masę na dwie części - do jednej z nich dodałam kakao
3. przełożyć do formy do lodów bądź miseczek - u mnie jedna porcja kakaowa, druga jogurtowa, a trzecia mieszana. Czwartej - w postaci babeczki, nie ma na zdjęciu. Formę przykryć i zamrażać 12 godzin.

Efekt - po kilkunastu godzinach jedna porcja była przemrożona, środkowa się nie zamroziła, a śmietankowa była ok. Ciekawe...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz