czwartek, 20 maja 2010

Udawana szarlotka pełnoziarnista

Oryginalnie ten przepis pochodzi prawdopodobnie stąd. Ja go dostałam w postaci wydruku od koleżanki z informacją, że jest "od Agaty". Przepis mi się spodobał, bo praktycznie nie zawiera tłuszczu, nie za dużo cukru no i jest "pełnoziarnisty". Ponieważ ciasto piekłam w środku nocy (zachcianki ciążowe - nie moje, ja byłam tylko narzędziem ;), wykorzystałam mąki, które miałam, tzn. pszenną pełnoziarnistą oraz orkiszową razową. Chyba pasowała mimo wszystko bardziej niż żytnia. Przetestowane na niedietetycznych, ale lubiących pełnoziarniste wypieki znajomych - jak na tak "banalne" ciasto opinie były bardzo entuzjastyczne. Przepis podaję już po moich zmianach - trochę zmniejszyłam ilość cukru i zamieniłam mąki.

Udawana pełnoziarnista szarlotka

Składniki (na formę 21x25 cm):
3 jajka
20 g słodzika (w oryginale 100 g cukru)
150 g jogurtu Jogobella Light o smaku pieczonego jabłka - tylko taki miałam (oryginalnie - 125 g jogurtu naturalnego)
100 g mąki pszennej pełnoziarnistej (oryginalnie pszenna)
100 g mąki orkiszowej razowej (oryginalnie pszenna razowa)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jabłka
łyżeczka cynamonu (w oryginale pół)
łyżka cukru waniliowego, a właściwie wanilinowego (w oryginale cały)
50 g płatków migdałowych

Przygotowanie:
Jabłka obrać i pokroić w kostkę.

Jajka wymieszać z cukrem/słodzikiem i cukrem waniliowym, dodać jogurt oraz mąkę z proszkiem do pieczenia i cynamonem. Wsypać jabłka, wymieszać. Można posypać wierzch płatkami migdałowymi.

Ja piekłam w silikonowej formie 21x25 cm, przez 45 minut w 180 stopniach (wstawiłam do zimnego piekarnika).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz