czwartek, 20 maja 2010

Razowe ciasteczka z płatkami owsianymi i czekoladą

To jest jeden z efektów z szału pieczenia (częściowo spowodowanego bezsennością, a częściowo prośbą koleżanki, która męczy się na SB...). Przepis stąd, a właściwie stąd. Czy te ciastka nadają się na South Beach? Z pewnym naciągnięciem tak... ale oczywiście w małych ilościach.

Razowe ciasteczka z płatkami owsianymi i czekoladą

Składniki (wyszło mi 16 sporych sztuk):
120g miękkiego masła (u mnie Flora)
70g jasnego brązowego cukru (u mnie 2 łyżki cukru brązowego i 3 łyżki słodzika do pieczenia)
1 jajko
100g płatków owsianych
140g mąki pełnoziarnistej (Lubella)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
250g posiekanej, mlecznej lub gorzkiej czekolady (u mnie 100 g gorzkiej 70% oraz 50 g mlecznej z orzechami, 50 g kawowo-miętowej i 50 g gorzkiej 70% ze skórką pomarańczy)

Przygotowanie:
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę (ręcznie lub mikserem - mnie puszysta masa nie wyszła, a ciastka i tak wyszły dobre). Dodać jajko, dalej ucierając. Wsypać resztę składników - ja najpierw dodałam 100 g gorzkiej czekolady, a potem powstałą masę podzieliłam na 3 części i do każdej z nich dodałam po 50 g "smakowej" - tak, żeby uzyskać trzy "smaki". Wymieszać.

Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego...lub nakładać do foremek do wycinania ciastek :) U Układać na blasze wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Spłaszczyć łyżką (to jak się formuje kulki).

Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 15 minut, aż zaczną lekko brązowieć. Poczekać około minuty przed zdjęciem z blaszki. Studzić na kratce.

Efekt:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz