niedziela, 23 maja 2010

Czekoladowe i cynamonowe pancakes

Jakoś tak naszło mnie na naleśniki, ale nigdy w życiu ich nie robiłam i mam zakodowane, że ciasto naleśnikowe to szczyt sztuki kulinarnej ;) Dlatego postanowiłam zrobić amerykańskie placki - pancakes - a jak znalazłam ten przepis, to wiedziałam, że to to ;)

Żeby jednak nie było nudno, ciasto podzieliłam na dwie części - do jednej dodałam kakao, a do drugiej cynamon i przyprawę piernikową. Ponieważ jednak zachciało mi się czekolady, a reszta serka wołała o skonsumowanie, te cynamonowe jadłam z czekoladowym serkiem.

Pancakes

Składniki (ok. 20 małych placuszków):
jajko
1/2 szklanki mleka (130 g)
3/2 łyżki oleju (10 g)
3/4 szklanki mąki orkiszowej (75 g)
1 czubata łyżka słodzika do pieczenia (8 g)
1/2 łyżki proszku do pieczenia
szczypta soli
wersja cynamonowa na pół ciasta
cynamon (pół łyżeczki)
przyprawa piernikowa bez cukru (szczypta)
wersja czekoladowa na pół ciasta
kakao (płaska łyżka)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki (z wybranej wersji) dokładnie wymieszać ze sobą - nie mam miksera, więc mieszałam łyżką i wysżło. Smażyłam na patelni teflonowej zupełnie bez tłuszczu, nic nie przywarło. Pancakes należy smażyć z obu stron, odwracając na drugą stronę gdy zobaczymy pęcherzyki powietrza na placku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz