czwartek, 20 maja 2010

Sernik warstwowy (dieta Dukana)

Nie mam coś szczęścia do dietetycznych serników. Kolejna próba... i po raz kolejny efekt trochę dyskusyjny. Może za krótko piekłam? Albo za długo? Albo jednak zbyt słabo ubiłam pianę? No nie wiem... Smak jest dobry, tylko konsystencja taka sobie. Przepis podaję za Mrs. Dukanową.

Sernik warstwowy

Składniki
400g serka homogenizowanego waniliowego (u mnie serek naturalny + pół łyżeczki aromatu waniliowego)
5 jajek
4 łyżki wrzątku
1 łyżka kakao
2 płaskie łyżeczki kawy rozpuszczalnej
3,5 łyżki zmielonych (!) otrębów owsianych
ok. 3 łyżek słodzika (wg uznania)

Przygotowanie:
Białka ubić na sztywną pianę. W misce zmieszać żółtka, słodzik, otręby i serek. Nie mieszać za długo, dodać pianę. Masę podzielić na 3 części, do jednej dodać kawę rozpuszczoną w 2 łyżkach wrzątku, do drugiej-kakao rozpuszczone w 2 łyżkach wrzątku (powstanie gęsta pasta:)), trzecią zostawić waniliową.

Ja to wlałam dość nierozważnie do keksówki, masy się trochę wymieszały, a poza tym sernik wyszedł dość "piankowy" i bardzo mokry. Piekłam 50 min w 200 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz