sobota, 23 stycznia 2010

Owocowy dzień - sałatka z melonem, kiwi i mandarynkami

Moje śniadanie z przerobionej przeze mnie "diety owocowej". Prawdopodobnie spróbuję kiedyś wersji z ananasem - niestety, tym razem nie udało mi się go kupić (a puszkowanego nie chciałam, jak owoce, to świeże). Ta wersja śniadania mi niesamowicie smakowała (choć wygląd mieszanki jest może troszkę nieciekawy). Przypomniałam sobie, jak bardzo lubię melony i na pewno jeszcze będę do niej wracać (może z innymi owocami jako dodatkiem).

Składniki (na jedną porcję):
dwie mandarynki (180g, 80 kcal)
kiwi (90g, 50 kcal)
kawałek melona (100g, 40 kcal)
łyżka otrąb pszennych (5g, 10 kcal)
łyżka siemienia lnianego (5g, 25 kcal)
łyżka płatków orkiszowych (10g, 30 kcal)
jogurt naturalny - u mnie Jogobella z 1% tłuszczu (150g, 75 kcal)
łyżka kiełków rzodkiewki (5g, 2 kcal)

Wartość kaloryczna 1 porcji - około 320 kcal

Przygotowanie:
1. otręby, płatki i siemię wymieszać z częścią jogurtu i odstawić na kilka-kilkanaście minut, żeby trochę zmiękły - w zależności od upodobania
2. dodać pokrojone kostkę owoce (mandarynki, kiwi, melon), ewentualnie zostawić troszkę do przybrania - jak ktoś czuje potrzebę i umie
3. dodać kiełki (ja w jednej wersji o tym zapomniałam - wydaje mi się, że z kiełkami jest ciekawszy smak)
4. dodać resztę jogurtu i wymieszać wszystko ze sobą, przybrać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz