sobota, 2 stycznia 2010

Sałatka z łososiem i serkiem almette

Przepis ten dostałam od babci, która uzyskała go od swojej koleżanki, która... A nie zapytałam jakoś, skąd ona go miała. Zrobiłam tę sałatkę na Sylwestra - jedna z niewielu sałatek, które nie zawierają majonezu. Owszem, łosoś to tłusta ryba, ale za to zdrowa.

Składniki:
sałata lodowa (80g, 12 kcal)
łosoś wędzony (100g, 166 kcal)
ogórek długi (75g, 10 kcal)
serek almette jogurtowy (75g, 175 kcal)
sok z 1/4 cytryny

Suma = ok. 365 kcal. Jak dla mnie to taka ilość wystarcza na 3 porcje.

Przygotowanie - układać w warstwach:
1. poszarpana w małe kawałki sałata
2. kawałki łososia pokropione sokiem z cytryny
3. serek almette w małych porcjach (wielkości łyżeczki do herbaty)
4. sałata lodowa (w kawałkach)
5. pokrojony na malutkie kawałki ogórek - na środku sałaty
6. odstawić do lodówki, żeby się przegryzła, jest też dobra następnego dnia

Uwagi:
1. zwykła zielona sałata się do tej sałatki nie nadaje - oklapnie i będzie wyglądać nieapetycznie
2. łosoś sałatkowy sprawdza się lepiej niż ten krojony
3. całość można podobno polać sosem winegret, ale dla mnie wystarczy sok z cytryny
4. w tej wersji jest więcej ryby niż sera, ale oczywiście można odwrócić proporcje
5. zdjęcia nie ma, bo oczywiście nie zdążyłam go zrobić przed jedzeniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz