niedziela, 24 stycznia 2010

Owocowy dzień - warzywa z sosami jogurtowymi

To była moja popołudniowa przekąska i kolacja drugiego dnia. Miała być warzywno-białkowa, a jednocześnie miałam ochotę na "podgryzanie" czegoś, tak, jakbym jadła jakieś pieczywo. Cóż, trzeba sobie jakoś radzić.

Sos z curry jadłam na przekąskę, sos pomidorowy na kolację, a do nich zestaw warzyw - ogórek (100g), papryka czerwona, zielona i żółta (po 30g), co dało ok. 30 kcal za warzywa. Fajnie się chrupało i będę próbować z innymi warzywami.


Sos pomidorowo-jogurtowy:
2 łyżki jogurtu naturalnego (40g, 30 kcal)
łyżeczka koncentratu pomidorowego (10g, 10 kcal)
cebula (10g, 3 kcal)
zioła, pieprz

Całość = ok. 35 kcal

Przygotowanie:
1. cebulkę posiekać naprawdę drobno
2. wymieszać posiekaną cebulkę, jogurt i koncentrat
3. jak komuś mdło, to można doprawić do smaku pieprzem bądź innymi ziołami (ja dodałam tylko bazylię)


Sos jogurtowy z curry:
2 łyżki jogurtu naturalnego (40g, 30 kcal)
pół łyżeczki curry

Całość = ok. 30 kcal

Przygotowanie:
1. wymieszać jogurt i curry
2. można pewnie doprawić, ale ja nie czułam potrzeby

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz